Jótállás

A B1-Mobilpont Kft. / ROVER Kft. által árusított készülékekre vonatkozó jótállás

I. Általános szabályok

A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait – így különösen, de nem kizárólagosan a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési jogait – nem érinti.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

Amennyiben a jótállási jegyet a fogyasztó részére nem adják át, a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni akkor is, ha a fogyasztó az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, nyugtát vagy számlát bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (pl. blokkal) érvényesíthetőek.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezésnek a napjával kezdődik, ennek dátumát a jótállási jegyen rögzítették.

A jótállási igény érvényesíthetőségének határideje a felek között létrejött szerződés teljesítésétől, vagyis a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától vagy az üzembe helyezésének napjával kezdődik és a termék árától függően a cimkéjén feltüntetett ideig tart.

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a vállalkozással közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó a felelős.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett bármelyik békéltető testületnél eljárást kezdeményezhet.

II. Jótállási szabályok

A jótállás keretében belül a jótállási igénye alapján a fogyasztó választása szerint:

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállás teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet;
  • az ellenszolgáltatás (termék ára) arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy

Kijavítás, kicserélés szabályai

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. 

a) A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás legkésőbb a 15. napon a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.b) A jótállás határideje a termék fogyasztó részére való átadásától vagy az üzembe helyezéstől (amennyiben azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végezte el) számít, mely a fentebb említett jótállás időtartama határoz meg. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát – szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a forgalmazó, vagy annak megbízottja végezte el,illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati,kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglalta – helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,-elemi kár, természeti csapás okozta.Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó az alábbi jótállásra, szavatosságra vonatkozó jogszabályokból, rendeletekből tájékozódhat: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet·Ptk.685.§ e, pont; 305.§-311/a-ig·49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet.·249/2004 (VIII:27.) Korm. rendelet.

A B1-Mobilpont Kft. / ROVER Kft. által szervizelt készülékekre vonatkozó jótállás

A JÓTÁLLÁS CSAK ÉS KIZÁRÓLAG AZ ÁLTALUNK BIZTOSÍTOTT ÉS CSERÉLT ALKATRÉSZEKRE VONATKOZIK.

  1. Tájékoztatjuk Ügyfeleinket , hogy a fizető javítás esetén a 249/2004. (VIII.27.) Kormányrendelet értelmében a 20.000, Ft és a feletti bruttó értékű javításoknál a javított hibára (alkatrészre) 6 hónap kötelező jótállást vállalunk. A 20.000, Ft értékű javítás alatt szervizünk 1 hónap önkéntes jótállást biztosít.
  2. A jótállási határidő a szolgáltatás elvégzése után a készüléknek a Megrendelő vagy megbízottja részére való átadásával kezdődik.
  3. Amennyiben a készülék nem garanciális, a szerviz bevizsgálja és árajánlatot ad a szükséges javításra. Ha az ügyfél nem fogadja el az ajánlatot és javítás nélkül kéri vissza a készülékét, akkor bevizsgálási díjat kell fizetni. Az ajánlat elfogadása esetén a bevizsgálási díjat nem kell kifizetni.
  4. Felhívjuk figyelmét, hogy az átvétel során fel nem tárt károsodások (beázás, szakszerűtlen, vagy illetéktelen személy által történt javítás, vagy szoftveres beavatkozás, valamint egyes mechanikai sérülések) és azok rögzítésének hiánya nem zárja ki azok átvételkori meglétét. Ha a szerviz folyamata során ilyen károsodást tapasztalunk, a javítást visszautasítjuk és fenntartjuk a jogot a készülék garanciájának megvonására, amivel együtt a bevizsgálási díjat ki kell fizetnie. 
  5. Mechanikai sérülést szenvedett eszközök, még abban az esetben is, ha külső sérülés nem látható rajtuk és a készülék működőképes, a szoftver frissítés során működésképtelenné válhatnak a belső – integrált áramkörök –  sérülése következtében. Ilyenkor alkatrész csere válik szükségessé, ami térítésköteles. Ilyen esetekben előfordulhat, hogy a készülék akár teljesen üzemképtelenné válhat.
  6. A készülék memória tartalma a szerviz eljárás során megsérülhet, vagy elveszhet. Az ebből eredő kárért az B1-Mobilpont Kft. / Rover Kft. nem vállalja a felelősséget! Kivétel ez alól, ha az ügyfél kifejezetten kérte az adatok mentését.
  7. A javításra átvett készülékre az B1-Mobilpont Kft. / Rover Kft.-t, illetve megbízottját kézizálogjog illeti meg. Amennyiben a kiadási határidőtől számítva 90 naptári nap elteltével az ügyfél nem viszi el a megjavított készüléket, az B1-Mobilpont Kft. / Rover Kft. a zálogjog érvényesítése útján jogosult a megjavított készüléket saját céljaira felhasználni, vagy kereskedelmi forgalomban értékesíteni és fennálló követeléseit a befolyt összegből kiegyenlíteni.
  8. A javításra átvett készüléket az ügyfél az átvételi elismervény példánya bemutatása esetén adható ki. Amennyiben a készüléket megbízottja veszi át, szabályos meghatalmazás és személyi igazolvány bemutatása szükséges.
  9. A készülékkel helyszínen hagyott tartozékokért (pl.: memóriakártya, SIM kártya, tok, fólia, stb.) felelősséget nem vállalunk.
  10. Helytelen vagy nem jól megadott képernyőzár vagy jelkód esetén az adatokra és a tesztelés lehetetlenné tételéből adódóan a cserélt alkatrészekre garanciát nem vállalunk!
  11. Alaplapi javítások, és komolyabb beavatkozások esetén fennállhat annak az esélye, hogy rejtett hibák merülhetnek fel, melyeket előzetesen nem lehet kimérni, csak javítás közben derülhetnek ki.
  12. Beázott készülékek javítása esetén előfordulhat egyéb rejtett hibák megléte illetve a javított alkatrészek újboli meghibásodása. Ezekre garanciát nem vállalunk
  13. Hozott alkatrészre a B1-Mobilpont Kft. / Rover Kft. semmilyen formában nem vállal felelősséget.

Kijavítás, kicserélés szabályai

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. 

a) A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás legkésőbb a 15. napon a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

Köszönjük, hogy segíted munkánkat!

Hol hallottál rólunk?